Wij streven ernaar de opnametechniek ondergeschikt te laten zijn aan de uitvoering. Met andere woorden, wij willen een uitvoering zo “puur” mogelijk registreren.

Wij registreren onze hoogwaardige muziekopnames in natuurlijke ruimtes zoals concertzalen en kerken en maken gebruik van de aanwezige akoestiek.

De registratie wordt uitgevoerd met uitstekende apparatuur en deze is uitermate geschikt voor het maken van audioregistraties in natuurlijke ruimtes door de transparante klank. Voor de opname gebruiken we DPA microfoons gekoppeld aan RME microfoonvoorversterkers (OctaMic XTC), welke middels MADI verbonden zijn met de interface, RME HDSPe MADI FX, van het Digital Audio Workstation (DAW). Doordat we de voorversterkers zo kort mogelijk bij de muzikale bron plaatsen zijn we in staat de analoge verbindingen tussen microfoon en voorversterker zo kort mogelijk te houden. De gebruikte microfoonkabels,”Gold Studio Neglex quad 2534″ zijn van Mogami.

Voor de opname wordt gebruikt maakt van Apple Logic Pro en de opname wordt ingelezen op 24 Bit niveau en met een samplefrequentie tot 192 KHz.

Editing en mastering worden in Soundblade HD van Sonic Studio gedaan met de toevoeging van iZotope RX 2 restauratie software. Als afluistering hebben we de beschikking over een Cranesong Avocet met Philips MFB Studio luidsprekers en Beyerdynamic DT 880 Pro en DT 770 Pro hoofdtelefoons. De bekabeling in de studio is uitgevoerd met Mogami Gold AES/EBU 3173.

Opnametechniek